dilluns, 7 de maig del 2012

Com va el procés de la presa de decisions d’A i B? Com va el pla d’Orientació?




Valoració de la tasca feta fins ara al gabinet.
Fase 3-4.


Estic arribant a la recta final, quasi sense adonar-nos, el procés està en plena ebullició. Cal tenir en compte que els dos joves s’han de pre-matricular aquest mes, a partir del dia 14 fins el dia 25 de maig i per tant que en aquestes dades,  la seva decisió ha d’estar pressa.   CANVI DE DATES!!! DEL 21 DE MAIG A L'1 DE JUNY

Penso que anem a bon ritme i, que tal com es va reflectint  al bloc, els dos joves, A i B, estan ja a hores d’ara prenent decisions importants. Els inculco també que tenen dret a equivocar-se i que han de saber resoldre les dificultats i adversitats de la vida. Ara formaran part d’un món en el que estaran molt més a prop dels adults.

Paral·lelament a l’elaboració del pla d’orientació que us he “penjat” al blog,  estic recollint la informació necessària per poder elaborar el pla individual dels dos joves.  És el fruit de diferents sessions i del posterior anàlisis. De converses amb ells, mentre esperem a la saleta per entrar a les sessions amb en Diego o amb en Gerard.

Realment resulta interessant. Veure com prenen una decisió i van aclarint les seves idees... El rol de psicopedagoga m’agrada i  gaudeixo d’aquest “paper”.
 He estat passant tests que he anat enregistrant al quadre resum, a la graella que poc a poc es va omplint i prenent forma.

 Moltes de les deduccions  a les que estic arribat a partir de la anàlisi  dels tests es poden saber també a partir de l’observació de les sessions, és  a dir,  a partir  del coneixement dels joves. Saber quines són les seves aptituds, les seves preferències i les seves capacitats és de vital importància per poder assessorar-los en el procés de presa de decisions. Poder conèixer les possibilitats que l’entorn i la societat els hi ofereix, és aprendre a resoldre ells sols els seus dubtes.

 Cal pensar que són els propis joves qui prenen la decisió del què han de fer quan acabin els estudis obligatoris (ESO). Els pares , els  professors  de l’INS, especialment la tutora de 4t d’ESO, i a més els psicopedagogs del gabinet  (entre els que em compto a mi mateixa), hem anat ajudant a madurar aquesta tria i espero que amb el pla individualitzat arribin a bon port!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada