dissabte, 26 de maig del 2012

Valoració final



Han passat els dies i  tot arriba. Ara toca valorar el pràcticum, el què pretenia i el què he aconseguit.

Primer dir que realment he gaudit de tot el procés, encara que si heu seguit el blog ja ho heu pogut observar.
Al principi et sembla que hi ha molt de temps per poder desenvolupar tots els objectius, però de seguida t’adones que passarà ràpidament, i així ha estat. S’ha fet curt!!!! Imagino que s’ha fet curt per que el centre m’ha acollit des d’un principi i per que tant el tema com el tracte amb els nens i joves m’agrada. De fet m’ha agradat poder ajudar a prendre una decisió important a la seva vida i poder fer-ho guiada per els professionals del gabinet sempre et dona més seguretat.

El pla que vaig elaborar s’ha seguit durant totes les pràctiques. L’únic que he modificat ha estat el factor temps. La fase final s’ha acabat abans del que havia previst. El motiu és per que la preinscripció a CFGM m’ha condicionat. Els joves havien de saber ja el què volien per poder preinscriure’s durant el temps que els permet (21 de maig a l’1 de junt). Tot i amb això no m’ha calgut córrer per arribar al final. Penso que ha anat sortint a bon ritme, i que els objectius s’han aconseguit tots.

Primer va ser el reconeixement del context: del centre, els joves i el funcionament (teoria sistèmica). Com ja he anat dient, en Diego i tot l’equip han facilitat aqueta tasca des d’un inici.
Les entrevistes des d’un principi, i durant tot el procés ha fet que si tenia algun dubte em quedés de seguida clar.

Una vegada establert el pla, i conèixer els diferents professionals, vaig passar a la fase de d’anàlisis de la informació de les anamnesis i es clar, de les observacions que anava fent de les sessions amb tots els professionals, i sobretot ja dels joves A i B de 4t d’ESO.  Recollir la informació i anar-la analitzant per poder passar a la fase següent de la intervenció i de l’assessorament. Com ja sabeu les dues fases finals, la 3 i la 4 les he anat realitzant de forma paral·lela. Cercar informació , pagines web, llibres, etc sobre orientació i introduir-la al blog, a fi de compartir amb tots vosaltres el que anava trobat i creia interessant . 

 A mesura que anava coneixent als joves, que analitzava els diferents tests,  he anat arribant a l’elaboració del pla general i de l’individual.

Les últimes sessions ja han estat per transmetre el pla final tant al centre com als joves. Aquest era l’objectiu final. El producte que havia d’elaborar i n’estic molt contenta del resultat. Tant  en Diego com en Gerard els ha semblat molt bé i sobretot als joves, que han vist reflectit sobre el paper les seves possibilitats.

Dir que m’he trobat molt a gust amb el rol de psicopedagoga i que ara que ja finalitza la carrera, sé que em queda molt per aprendre, per que cada persona s’ha de continuar formant, però també sé que he aprés molt.

 Ha estat una experiència amb la que m’he trobat a mi mateixa i he tingut molta sort per que l’he compartit amb persones realment increïbles, que donen el millor d’elles mateixes cada dia. 

Fa quatre anys que vaig començar i qui em coneix sap que he canviat. He omplert la motxilla de recursos per aplicar com a docent amb els meus alumnes, també l’he omplert d’experiències com la que he viscut durant les pràctiques.

 Ara ja he arribat al final. Al final de les pràctiques II i de la carrera. Falta poc per dir que ja soc psicopedagoga i per tant des d’aquí també ha arribat el moment d’agrair a tots els que heu estat compartint amb mi l’aprenentatge.                                                                           






                                                GRACIES i molta sort !!!!!

                                                                                                                                                                            
“Les coses que tan sols entenem, les oblidem. 

Les coses que, a més d’entendre , les sentim, les 

recordem per sempre” Ramon- Cortés., F. L’illa dels 5 fars.Barcelona: La Magrana.Pàg:138

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada