Un cop finalitzant ja la fase tres he de dir que els objectius que m’havia
marcat s’han anat complint.
Realment ha resultat molt interessant, sobretot el
fet de passar els test i d’aprendre a valorar-los. Ara, he pogut veure que els
test ens poden ajudar a detectar i a
complementar informació sobre aspectes rellevants. A més, els test ens poden reafirmar una idea d’algun noi o
noia, que teníem a partir de l’observació directe i/o indirecte.
Paral·lelament he anat realitzant la
recerca de material, webs, bibliografia, possibles centres educatius on continuar
estudiant els joves que segueixo a les pràctiques (subjectes A i B ). I així, quasi sense adonar-me, estic arribant al final...
Tot seguit aniré comentant cada un
dels objectius:
Objectius:
● Conèixer
més àmpliament als alumnes a partir de l’observació directa, i de
la intervenció. passant proves en relació a les habilitats
socials, autoconeixement, autoimatge, d’orientació, etc.
S’ha aconseguit. L’observació directa ens
dóna molta informació. El fet de poder comparar els resultats amb diferents
test sobre el mateix indicador, m’ha permès conèixer millor alguns dels
aspectes referents a la seva autoestima. També he obtingut dades sobre els seus
interessos, les seves habilitats... Però remarco que amb l’observació he pogut
aprendre molt sobre els dos subjectes.
● Conèixer
les tasques que es realitzen per desenvolupar les habilitats socials des del
gabinet.
És un
objectiu que he anat aconseguint durant les diferents sessions de les
pràctiques.
En el gabinet es treballa a partir de la conversa,
es fan servir diferents recursos com per exemple poemes, fets que els hagin
passat a classe i/o a casa, temes d’actualitat i a més, al fer el pràcticum
sobre el tema de l’orientació, s’ha reforçat el tema del seu futur.
També he pogut observar altres sessions
amb altres joves i diferents professionals. He vist com encara que tots
segueixen una mateixa línea, cada persona té la seva manera peculiar de
treballar amb els joves. El fet més diferenciat és quan estem parlant de la
psicomotricitat. Evidentment les sessions aquí són pràctiques.
● Dissenyar
instruments de recollida d’informació.
He
dissenyat els quadres on he anat recopilant la informació que m’ha servit per
poder ordenar les dades que he anat obtenint. A més, en el quadre he afegit els
lings on poder trobar la part teòrica e inclús alguns dels tests que he passat.
● Trobar
dificultats i plantejar com millorar aquests dificultats de forma individual
amb els joves.
El fet de poder treballar de forma individualitzada permet conèixer als joves més fàcilment.
També cal dir que com feia molt de temps que assisteixen al centre i que
treballen amb ells, ha facilitat la tasca. Es nota la confiança amb els
psicopedagogs i potser per això també
la meva presència va ser acceptada des del primer dia.
Així les possibles dificultats sobre
els dos subjectes són bàsicament sobre la seva autoestima, i el nivell baix de competències
curriculars. El reforç dels dos aspectes penso que hauria de continuar un cop finalitzada
la ESO, doncs el nivell de cicles formatius serà evidentment bastant més alt
que el que han fet. Els costa fer deures, tenen pocs hàbits de treball i
realment dediquen poques hores, a casa seva, a fer feines.
L’aspecte social, ambient de
casa, ... també incideix en el com es comporten,
com es relacionen, com responen davant de diferents situacions...
● Realitzar l’ avaluació del
seguiment de les propostes que es van realitzant per a treballar la presa
de decisions i l’orientació formativa- laboral.
S’ha anat realitzant al llarg de totes
les sessions, sobretot conforma s’acosta la data de la prematrícula. Segons com estaven els dos joves
s’han anat treballant uns objectius o uns
altres. L’avaluació s’ha realitzat en les reunions que he tingut amb el tutor
extern, en Diego i inclús amb el Gerard, altre professional que atén a un dels
nois.
● Conèixer
als pares per poder saber quins són els coneixements i les expectatives reals
que tenen del seu fill-filla.
Les entrevistes amb els pares ha
estat el punt que he tingut més dificultat. La mare d’un dels joves si que ha
vingut al centre i hem pogut parlar amb ella, però el pare de la noia, no ha
pogut per motius d’horaris. A banda, a l’inici vaig poder llegir les dades
rellevants que s’ havien apuntat els psicopedagogs del gabinet al fill registre
de les entrevistes i ja en vaig poder treure alguna dada significativa.
Activitats
1. Passar proves i/o text als alumnes i
valorar-ne el resultats (si és possible)
2. Participació en les sessions.
3. Anàlisi de les activitats que es
realitzen al gabinet per a treballar la presa de decisions,
l’autoconeixement i autoestima i l’orientació formativa -laboral especialment
amb els alumnes que fan 4t d’ESO
4. Seguiment d’entrevistes a pares,
professors de l’INS i psicopedagoga de l’EAP.
5. Desenvolupar , ampliar o modificar
algunes de les activitats si es creu necessari per poder oferir una millor
resposta
Tal com heu pogut anar
seguint al blog, he realitzat les activitats que m’havia proposat al pla
inicial. Per tant dono la fase per finalitzada i amb tots els objectius aconseguits.
En faig una valoració
del tot positiva, realment he aprés !!!!! Gràcies Diego i Gerard!!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada