diumenge, 20 de maig del 2012

Valoració de la fase 3: Observació i intervenció


Un cop finalitzant ja la fase tres he de dir que els objectius que m’havia marcat s’han anat complint.
 Realment ha resultat molt interessant, sobretot el fet de passar els test i d’aprendre a valorar-los. Ara, he pogut veure que els test ens poden  ajudar a detectar i a complementar informació sobre aspectes rellevants. A més, els test  ens poden reafirmar una idea d’algun noi o noia, que  teníem a partir de  l’observació directe i/o indirecte.

Paral·lelament  he anat realitzant la recerca de material, webs, bibliografia,  possibles centres educatius on continuar estudiant els joves que segueixo a les pràctiques (subjectes A i B ). I així,  quasi sense adonar-me,  estic arribant al final...
Tot seguit aniré comentant  cada un dels objectius:

Objectius:

●     Conèixer més àmpliament   als alumnes a partir de l’observació directa, i de la intervenció.  passant  proves  en relació a les habilitats socials, autoconeixement, autoimatge,  d’orientació, etc.

      S’ha aconseguit. L’observació directa ens dóna molta informació. El fet de poder comparar els resultats amb diferents test sobre el mateix indicador, m’ha permès conèixer millor alguns dels aspectes referents a la seva autoestima. També he obtingut dades sobre els seus interessos, les seves habilitats... Però remarco que amb l’observació he pogut aprendre molt sobre els dos subjectes.

●     Conèixer les tasques que es realitzen per desenvolupar les habilitats socials des del gabinet.
    
 És un objectiu que he anat aconseguint durant les diferents sessions de les pràctiques.
En el gabinet es treballa a partir de la conversa, es fan servir diferents recursos com per exemple poemes, fets que els hagin passat a classe i/o a casa, temes d’actualitat i a més, al fer el pràcticum sobre el tema de l’orientació, s’ha reforçat el tema del seu futur.

      També he pogut observar altres sessions amb altres joves i diferents professionals. He vist com encara que tots segueixen una mateixa línea, cada persona té la seva manera peculiar de treballar amb els joves. El fet més diferenciat és quan estem parlant de la psicomotricitat. Evidentment les sessions aquí són pràctiques.

●     Dissenyar instruments de recollida d’informació.
   
      He dissenyat els quadres on he anat recopilant la informació que m’ha servit per poder ordenar les dades que he anat obtenint. A més, en el quadre he afegit els lings on poder trobar la part teòrica e inclús alguns dels tests que he passat.

●     Trobar dificultats i plantejar com millorar aquests dificultats de forma individual amb els joves.

    El fet de poder treballar de forma individualitzada  permet conèixer als joves més fàcilment. També cal dir que com feia molt de temps que assisteixen al centre i que treballen amb ells, ha facilitat la tasca. Es nota la confiança amb els psicopedagogs i potser per això també   la meva presència va ser acceptada des del primer dia.
Així les possibles dificultats  sobre els dos subjectes són bàsicament sobre la seva autoestima, i el nivell baix de competències curriculars. El reforç dels dos aspectes penso que hauria de continuar un cop finalitzada la ESO, doncs el nivell de cicles formatius serà evidentment bastant més alt que el que han fet. Els costa fer deures, tenen pocs hàbits de treball i realment dediquen poques hores, a casa seva,  a fer feines.
L’aspecte social, ambient de casa, ... també incideix  en el com es comporten, com es relacionen, com responen davant de diferents situacions...
  
●     Realitzar l’ avaluació  del seguiment de les propostes que es van realitzant per a  treballar la presa de decisions i l’orientació formativa- laboral.

      S’ha anat realitzant al llarg de totes les sessions, sobretot conforma s’acosta la data de la  prematrícula. Segons com estaven els dos joves s’han anat  treballant uns objectius o uns altres. L’avaluació s’ha realitzat en les reunions que he tingut amb el tutor extern, en Diego i inclús amb el Gerard, altre professional que atén a un dels nois.

●     Conèixer als pares per poder saber quins són els coneixements i les expectatives reals que tenen del seu fill-filla.
Les entrevistes amb els pares ha estat el punt que he tingut més dificultat. La mare d’un dels joves si que ha vingut al centre i hem pogut parlar amb ella, però el pare de la noia, no ha pogut per motius d’horaris. A banda, a l’inici vaig poder llegir les dades rellevants que s’ havien apuntat els psicopedagogs del gabinet al fill registre de les entrevistes i ja en vaig poder treure alguna dada significativa.

Activitats
1.  Passar proves i/o text als alumnes i valorar-ne el resultats (si és possible)
2.  Participació en les sessions.
3.  Anàlisi de les activitats que es realitzen al gabinet per a treballar la  presa de decisions, l’autoconeixement i autoestima i l’orientació formativa -laboral especialment amb els alumnes que fan 4t d’ESO
4.  Seguiment d’entrevistes a pares, professors de l’INS i psicopedagoga de l’EAP.
5.  Desenvolupar , ampliar o modificar algunes de les activitats si es creu necessari per poder oferir una millor resposta

Tal com heu pogut anar seguint al blog, he realitzat les activitats que m’havia proposat al pla inicial. Per tant dono la fase per finalitzada i  amb  tots els objectius aconseguits.
En faig una valoració del tot positiva, realment he aprés !!!!! Gràcies Diego i Gerard!!!!! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada