Com us vaig comentant estic immersa en la part central
del meu pràcticum (Fase3-4).
A banda de les sessions, que segueixen el ritme normal, em
dedico ja des de casa a elaborar el pla individualitzat. Realitzo també les
valoracions dels test, i organitzo tota la informació que he anat recollint, i
que encara m’aporten les sessions al Gabinet amb els subjectes A i B.
El procés d’orientació
és ampli i ha d’abastar i implicar en
primer lloc al principal actor: el jove
que està finalitzant la etapa educativa
(ESO) i tot seguit als actors que
envolten.
El treball d’orientar
des d’un gabinet psicopedagògic, i des del meu punt de vista, implica canvis al que anomenem triangle interactiu: l’ educador -alumnes- família . Una possibilitat seria el següent, on el
centre serien els joves i al seu voltant
anirien els altres implicats.
Entorn
- psicopedagogs gabinet - família
- professorat (INS)
-
joves
La part teòrica justifica les actuacions. És una bona
manera de comprendre tot el pla de treball.
En aquests dos esquemes es pot veure clarament en que ens
basem quan parlem d’orientació. També apareixen representades les àrees
d’actuació, els principis i els models.
Són les àrees que es treballem des del gabinet i que tinc present a
l’hora d’elaborar el pla inidividualitzat dels dos joves.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada