diumenge, 13 de maig del 2012

El Procés d'orientació.Esquemes.



Com us vaig comentant estic immersa en la part central del meu pràcticum (Fase3-4).
 A banda de les sessions, que segueixen el ritme normal, em dedico ja des de casa a elaborar el pla individualitzat. Realitzo també les valoracions dels test, i organitzo tota la informació que he anat recollint, i que encara m’aporten les sessions al Gabinet amb els subjectes A i B.

El  procés d’orientació és ampli i ha d’abastar i implicar  en primer lloc al principal actor:  el jove que està finalitzant  la etapa educativa (ESO) i  tot seguit als actors que envolten.

El treball d’orientar des d’un gabinet psicopedagògic, i des del meu punt de vista, implica  canvis al  que anomenem triangle interactiu: l’ educador -alumnes- família .  Una possibilitat seria el següent, on el centre serien els joves i al seu voltant   anirien els altres implicats.

Entorn -  psicopedagogs gabinet -    família  -  professorat (INS)
-   joves


  

La part teòrica justifica les actuacions. És una bona manera de comprendre tot el pla de treball.
En aquests dos esquemes es pot veure clarament en que ens basem quan parlem d’orientació. També apareixen representades les àrees d’actuació, els principis i els models.
                 
Són les àrees que es  treballem des del gabinet i que tinc present a l’hora d’elaborar el pla inidividualitzat dels dos joves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada