diumenge, 20 de maig del 2012

VALORACIÓ DE LA FASE 4: ELABORACIÓ DEL PLA D'ORIENTACIÓ DELS ALUMNES DE 4T DEL GABINET.



 ASSESSORAMENT-  VALORACIÓ –AVALUACIÓ DEL PLA.


Aquesta fase l’he anat realitzant a mesura que anava avançat la fase 3, quasi de forma paral·lela. D’aquesta manera, he arribat a fer la entrega del pla individualitzat abans de la data de la preinscripció de cicles formatius de grau mitjà. Per aquest motiu la data prevista de finalitzar l'he modificat. no finalitza a principi de juny, sinó a finals de maig. 

En funció de totes les dates que he anat recopilant a partir de l’observació i dels tests que he passat, vaig elaborar la graella del pla general, on es veuen els passos que podem seguir per realitzar l’orientació formativa-laboral en un gabinet, a nivell individual i/o en petit grup. 
Com es pot veure és un pla flexible, amb propostes de webs, i recursos.  A més l’ordre de les actuacions es poden alterar, permet realitzar-les segons estan els joves (el seu estat d’ànim). Com he pogut observar, a les sessions amb els joves, de vegades s’han de modificar algunes de les actuacions que s’havien previst, doncs si hi ha algun incident que els ha afectat, s’ha de fer els canvis que siguin necessaris per “escoltar” i reconduir la situació o dificultat que ha pogut ocórrer.

Ara ja només em quedava elaborar el pla individual, el que  he proposat a cada alumne. Dic posposat, doncs l’elecció és d’ell i d’ella. La família i ells són ara els que hauran de decidir quin és el camí a seguir. Orientar és guiar, assessorar, ensenyar a decidir. Ara doncs són ells dos els que han de decidir el seu “futur”.

  Anàlisis d’Objectius:
●     Anàlisi   i organització  de tot el material recopilat
■   Elaboració del pla individual d’orientació formatiu i/o laboral  dels alumnes de 4t d’ESO del gabinet.
■   Assessorar als alumnes de 4t del gabinet.
■   Valorar la possibilitat d’aplicacions posteriors del pla elaborat.

Els objectius s’han aconseguit per tant en faig una valoració positiva. A partir de l’anàlisi de tota la informació recopilada, he elaborat el pla general i l’individual. A partir d’aquest pla individualitzat he realitzat l’assessorament dels dos joves a i B.  

EL pla general que vaig elaborar permet, tal com ja exposat, ser usat com a guia, doncs és un pla  obert i flexible.

La bibliografia que he anat seguint és la que he penjat al blog.
 Al finalitzar les últimes sessions faré l’entra al blog de les conclusions finals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada