ASSESSORAMENT-
VALORACIÓ –AVALUACIÓ DEL PLA.
Aquesta fase l’he anat realitzant a mesura que
anava avançat la fase 3, quasi de forma paral·lela. D’aquesta manera, he
arribat a fer la entrega del pla individualitzat abans de la data de la
preinscripció de cicles formatius de grau mitjà. Per aquest motiu la data prevista de finalitzar l'he modificat. no finalitza a principi de juny, sinó a finals de maig.
En funció de totes les dates que he anat
recopilant a partir de l’observació i dels tests que he passat, vaig elaborar
la graella del pla general, on es veuen els passos que podem seguir per
realitzar l’orientació formativa-laboral en un gabinet, a nivell individual i/o
en petit grup.
Com es pot veure és un pla flexible, amb propostes de webs, i
recursos. A més l’ordre de les
actuacions es poden alterar, permet realitzar-les segons estan els joves (el
seu estat d’ànim). Com he pogut observar, a les sessions amb els joves, de
vegades s’han de modificar algunes de les actuacions que s’havien previst,
doncs si hi ha algun incident que els ha afectat, s’ha de fer els canvis que
siguin necessaris per “escoltar” i reconduir la situació o dificultat que ha
pogut ocórrer.
Ara ja només em quedava elaborar el pla
individual, el que he proposat a cada
alumne. Dic posposat, doncs l’elecció és d’ell i d’ella. La família i ells són
ara els que hauran de decidir quin és el camí a seguir. Orientar és guiar,
assessorar, ensenyar a decidir. Ara doncs són ells dos els que han de decidir
el seu “futur”.
Anàlisis d’Objectius:
● Anàlisi
i organització de tot el material recopilat
■ Elaboració
del pla individual d’orientació formatiu i/o laboral dels alumnes de 4t
d’ESO del gabinet.
■ Assessorar
als alumnes de 4t del gabinet.
■ Valorar
la possibilitat d’aplicacions posteriors del pla elaborat.
Els objectius s’han aconseguit per tant en faig
una valoració positiva. A partir de l’anàlisi de tota la informació recopilada,
he elaborat el pla general i l’individual. A partir d’aquest pla
individualitzat he realitzat l’assessorament dels dos joves a i B.
EL pla general que vaig elaborar permet, tal com
ja exposat, ser usat com a guia, doncs és un pla obert i flexible.
La bibliografia que he anat seguint és la que he
penjat al blog.
Al finalitzar les últimes sessions faré l’entra al blog de les
conclusions finals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada