Abans de la sessió: He arribat d’hora, B, no està a la sala s’espera i en Gerard no té cap
jove al seu despatx. Li pregunto si puc entrar i com la resposta és afirmativa
entro abans per tal de poder comentar el resultats d’un test que havia passat
la setmana anterior. És el Test d’intel·ligència de GATTELL. Em va sobtar el
resultat. Sempre havia tingut la idea de que B podia donar més del que donava i
el Gerard estava d’acord. Segons el test te un CI de 90. Si ho comparem amb el
que té A (CI=76) veiem com possiblement B té més capacitat del que
demostra. B, arriba poc després i entra
al despatx.
Inici de la sessió: B, s’asseu al seu lloc, i abans de que Gerard li pugui preguntar com ha
anat la setmana,(només es veuen el divendres)treu de la motxilla un llibre de
color groc. El de “lengua y literatura castellana.”
Objectius: El seu
estat anímic i els aspectes curriculars
Desenvolupament de la sessió:Gerard
pregunta com ha anat la setmana, i si tot va bé. B, no sembla que li interessis
massa perquè el que ell vol és que el Gerard l’ajudi a estudiar el tema de
castellà. Dilluns té examen. La conversa
dura poc, i torna a dir que té examen de castellà.
Així que
avui amb el Gerard i en B, han estat treballant bàsicament els aspectes
curriculars. S’han realitzat actuacions dins de l’àrea conativa, concretament
en l’apartat de capacitats. S’ha treballat tots els aspectes curriculars
referent a com estudiar, amb la reflexió de que s’ha de fer l’esforç de
continuar estudiant i preparant els exàmens per a que l’objectiu d’aconseguir el títol de l’ESO
sigui realitat.
La sessió ha
girat doncs al voltant de la lliçó de castellà. Està amoïnat perquè la
professora de l’INS va dir el que entrava però ell no ho té apuntat. Ha de
preguntar-ho a algú de la classe per comprovar si és el que ell recorda o
entren més parts de la lliçó per estudiar. Gerard l’ha fet reflexionar per
saber perquè no s’ho ha apuntat.
A mi m’han deixat participar i la veritat és
que m’ho he passat molt bé. Per tant no hem deixat de fer les actuacions que es
feien amb normalitat, i penso que de moment compaginar l’assessorament i
orientació amb totes les tasques que es fan habitualment al centre, no està resultat massa difícil de fer .
La besant de
l’aspecte curricular s’està treballant , cal pensar que el primer objectiu és
que aprovin la ESO!!! De moment les notes que té en B són bones, és a dir
aprova les assignatures del seu currículum (4t amb adaptació curricular).
Finalment la
sessió acaba amb la reflexió que ha fet el Gerard: sigues sincer i digues si tu
podries fer més del que estàs fent? Ha dit que sí. Que podria fer més. Aleshores
el Gerard li ha demanat que a veure si fa l’esforç de treure un 10 en alguna de
les assignatures. Si més no, que la seva nota pugi, que es noti que ha
estudiat. Ha estat un pacte que han fet ja mentre sortia per la porta. Jo n’he
estat el testimoni. Serà capaç de posar-se a estudiar per treure un 10? Us ho
explicaré més endavant. Quan ens digui els resultats.
Valoració : La sessió m’ha sorprès, amb el Gerard, només havia vist un dia i durant
poca estona com explica una assignatura. M’ha agradat els recursos que fa
servir. Sembla que B ha entès més els diferents tipus d’oracions compostes. Però
el que valoro més positivament és la capacitat que mostra Gerard per entendre a
B. És capaç de posar-se a la seva alçada i partint des d’alli fer –lo anar cap
on li interessa. Al ser jove, B s’entén molt bé amb ell i escolta els consells
que li va donant. Amb l’últim missatge de la sessió d’avui, ha aconseguit que B
estigui motivat per continuar estudiant. Va entrar dient que no havia ganes i
va sortir amb la promesa de que estudiaria més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada