En una sessió individual he realitzat l’entrevista que em
facilita la informació necessària per conèixer millor als dos joves als quals estic
ja realitzant tot el procés d’orientació.
ENTREVISTA AlS JOVES DE 4T D'ESO
NOM:
DATA:
INTRODUCCIÓ:
L’entrevista ha de facilitar el diàleg, la participació de l’alumne fen-lo
reflexionar sobre el què vol ser i com
vol arribar a ser-ho. Està pensada per poder realitzar-la dues vegades; una en
iniciar el procés d’orientació i l’altra just al finalitzar per poder comparar i
saber si el procés d’orientació ha funcionat.
Cal ser conscients de que tothom té
dret a equivocar-se i que prendre una decisió d’aquest tipus no és fàcil, i més
si tenim en compte l’entorn social en que vivim. Si això succeeix
s’ha d’estar preparat, cercar una altra sortida.
També cal prendre consciencia que la formació és continua. No finalitza un
cop s’ha trobat una feina.
A tall d’exemple li podem preguntar o fer que expliqui:
1.
Quines
habilitats té; quins interessos i/o capacitats.
2.
Com
es defineix: interessos, què li agrada, què no li agrada...
3.
Quina
vocació té. Treball en què es sentiria més còmode.
4.
Què aspira
aconseguir i què valora d’un treball.
5.
Quina
és la seva situació familiar i personal.
6.
Quina
necessitat té, de realitzar estudis.
7.
Com
es veu dintre d’uns anys? En què treballa i si li agrada, quin serà el nivell
de satisfacció personal.
8.
Què
té decidit fer, què és el què prioritza.
9.
Ha
analitzat el món laboral: com pot accedir a realitzar un treball concret. Quins
són els estudis que necessita. On es realitzen. Està disposat a realitzar els
estudis. Sap el que suposa. Ha fet us de les TIC?
10.
Sap què
ha de fer per cercar feina en el què ell vol. Sap què és i com es fa un currículum.
Com funciona una entrevista. Com pot trobar recursos per poder millorar en
aquests aspectes?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada