dimecres, 2 de maig del 2012

Entrevista als dos joves A-B


En una sessió individual he realitzat l’entrevista que em facilita la informació necessària per conèixer millor als dos joves als quals estic ja realitzant tot el procés d’orientació.


ENTREVISTA AlS JOVES DE 4T D'ESO

NOM:
DATA:
INTRODUCCIÓ:
L’entrevista ha de facilitar el diàleg, la participació de l’alumne fen-lo reflexionar  sobre el què vol ser i com vol arribar a ser-ho. Està pensada per poder realitzar-la dues vegades; una en iniciar el procés d’orientació i l’altra just al finalitzar per poder comparar i saber si el procés d’orientació ha funcionat.
Cal ser  conscients de que tothom té dret a equivocar-se i que prendre una decisió d’aquest tipus no és fàcil, i més si tenim en compte   l’entorn social en que vivim. Si això succeeix s’ha d’estar preparat, cercar una altra sortida.
També cal prendre consciencia que la formació és continua. No finalitza un cop s’ha trobat una feina.

A tall d’exemple li podem preguntar o fer que expliqui:
1.   Quines habilitats té; quins interessos i/o capacitats.
2.   Com es defineix: interessos, què li agrada, què no li agrada...
3.   Quina vocació té. Treball en què es sentiria més còmode.
4.   Què aspira aconseguir i què valora d’un treball.
5.   Quina és la seva situació familiar i personal.
6.   Quina necessitat té, de realitzar estudis.
7.   Com es veu dintre d’uns anys? En què treballa i si li agrada, quin serà el nivell de satisfacció personal.
8.   Què té decidit fer, què és el què prioritza.
9.   Ha analitzat el món laboral: com pot accedir a realitzar un treball concret. Quins són els estudis que necessita. On es realitzen. Està disposat a realitzar els estudis. Sap el que suposa. Ha fet us de les TIC?
10.   Sap què ha de fer per cercar feina en el què ell vol. Sap què és i com es fa un currículum. Com funciona una entrevista. Com pot trobar recursos per poder millorar en aquests aspectes?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada