El quadre
que presento està quasi bé finalitzada, en es pot veure els diferents test que
he passat als dos joves. (*EL podeu veure finalitzat a l'entrada del pla d'orientació. )
A més he
posat els ling on podeu trobar informació.
Hi ha alguns tests que encara em queda
fer-ne la valoració. La informació que m'aporten la considero important , doncs
em dona moltes dades per poder anar elaborant el pal individualitzat dels dos
joves.Espero que us faci servei també a tots els seguidors.
****Discupeu, però el quadre canvia de format i porto dies intentant arreglar-ho. Finalment el que es permet veure "millor" el contingut és el que us presento. Sapigueu que estic mirant de solucionar-ho, però mentres penso que pot ser interessant i potser útil per alguns dels seguidors/-es.
GRAELLA DE REGISTRE ( TEST I RESULTATS)
PRACTICUMII
D’ORENTIACIÓ LABORAL-FORMATIVA
|
||||||||
TEST
|
ADREÇA INTERNET/
BIBLIOGRAFIA
|
QUÈ ENS
APORTA/
PER A
QUÈ SERVEIX
(de forma
general)
|
RESULTAT
DEL TEST A i B
|
QUÈ ENS APORTA
PER ELS JOVES A I B
|
||||
ORIENTA’T
|
Informació sobre quines
són les
seves aptituds
|
Perfil de A: li ha sortit A-O / O_A
A=artístic. Es mou pels sentiments i la imaginació. Demostren interès per les activitats creatives .Valoren el contacte amb els altres.
Perfil
d’B li
ha sortit R-S / S-R
R=
Realista. Ambient ofici. Interès per els pràctiques., maquinària, etc. Li
agrada mecànica.
També
interès per la natura (li agrada el camp)
S=
Social. Tipus social. Mostra desig d’ajudar als altres.
|
A:Ens aporta dades per acabar de definir
el què vol escollir. Li agraden dues sortides: la socio-sanitària i la
d’estètica i perruqueria.
B: Ens aporta informació sobre el seu perfil. I a més hem observat que l’encerta. Li agrada la part de mecànica. |
|||||
Test CAE · Cuestionario de afrontamiento del estrés
|
Capacitat per
afrontar l’estrès.
FSP=Focalització de la solució del procés AFN= autofocalització negativa REP= Reevaluació positiva EEA= Expressió emocional oberta EVT = Evitació BAS= Búsqueda de recolçament social RLG= REligió |
Resultats:
FSP 17
AFN 6 REP 14 EEA 7 EVT 11 BAS 18 RLG 2
Resultats
FSP 13 AFN 13 REP 14 EEA 11 EVT 7 BAS 8 RLG 4 |
Procés de
valoració
|
|||||
Test d’autoestima
.
|
“La
autoestima
es el sentimiento valorativo de
nuestro ser,
de nuestra
manera
de
ser,
de quienes
somos nosotros,
del conjunto
de rasgos
corporales,
mentales y
espirituales que configuran
nuestra personalidad.”
|
Resultats:
Puntuació 18
Autoestima
normal
Resultats:
Puntuació:
21
Autoestima
normal
|
Una autoestima
bona, que s’ha de mantenir per tal de poder seguir els estudis. Primer acabar
l’ESO i després continuar CFCM A, estaria al llinda mig de l’autoestima normal. Tot un
èxit pensant que era una noia que fa dos cursos , volia deixar la ESO.
B, estaria més a prop de la mitjana alta
Per
tant ell té plena confiança en ell mateix.
|
|||||
“Cuestionario de evaluación de
la autoestima para
alumnos de enseñanza secundaria” tret de la pàg.d’ORIENTARED.
|
Conèixer
l’autoestima en concret separa
l'autoestima
Física (F)
General (G)
emocional (E)
intel·lectual-acadèmica (I)
Autocrítica(A)
|
Resultats:
F = 8
G=17
E=9
I= 6
A=6
Resultats:
F=
G=
E=
I=
A=
|
Tipus d’ autoestima
.Física:
.General:
.Intel·lectual-acadèmica:
.emocional:
.autocrítica:
|
|||||
Test de personalitat: de caràcter.
és un test que no té un valor
diagnòstic però sí ens pots aportar orientació
|
Conèixer el
caràcter
propi
de cada un d’ell.
|
Resultats: puntuació 5
Caràcter fort
Resultats: Puntuació 9
“Termino medio”
|
El més important per tu és la sinceritat. Manca de
diplomàcia.
“Tu actitud normal es la
de intentar lograr el término medio entre la claridad absoluta y las formas,
las buenas maneras. En caso de necesitar convencer a una persona de algo
siempre escucharás con la máxima atención los sus argumentos...”
Segons els dos joves els ha encertat les seves
característiques.
|
|||||
Test AFA autoconcepte.
Musitu, G. ,García
F., Gutierrez,M. (1997) AFA:
autoconcepto
forma A. Madrid.TEA.
|
Medir
l’autoconcepte.
des de 5 punts
de vista
diferents
A=acadèmic
S=social
E= emocional
F=familiar
T=total
PD_ puntuació
PC_percentil. Normal 99
|
Resultats:
PD / PC
A 19 30 *
S 13 99
E 22 80/90
F 15 99
T 69 97
Resultats:
PD / PC
A 24 80
S 13 99
E 19 60
F 17 99
T 73 99
|
A, té en total un autoconcepte normal, però si l'analitzem per àmbits trobem que el més baix és el que correspon a l'acadèmic. Per tal aquesta dada és molt important. Cadrà tenir-la en compte per continuar incidint a nivell familiar i des del gabinet per quan faci un CF no decaiguin els ànims.
B, té l'indicador més baix en emocional. De fet
des del gabinet sempre s'ha dit que ell va tenir un bloqueig emocional. Aquest seria doncs un aspecte a trebellar.
|
|||||
Test d’interessos
professionals
En altres webs http://w28.bcn.cat/_
|
Coneixer quins
són els seus
interessos
professionals.
|
Resultats d’A
Música i dança?
Resultat de B
Comerç?
|
No els tindré en
compte, no els ha sortit el que ells realment volen fer.
De positiu en
valoro que els ha fet pensar en el que ells realment volen fer el dia de
demà.
|
|||||
Test factor G
CATTELL
|
“El objetivo
de los tests
de factor g
de Cattell es
medir las
habilidades
fluidas,
mediante
tareas
no verbales,
que eliminen
la influencia
de las
habilidades
cristalizadas
(fluidez verbal
o aprendizajes adquiridos).
Los subtests
ponen en juego operaciones cognitivas de
identificación, semejanzas
perceptivas,
seriación, clasificación,
matrices y comparaciones.
Las
saturaciones
en factor g son elevadas,
alrededor de 0,90.”
|
(prova
passada per l’EAP a l’INS)
Resultat d’A: 76
Prova passada per Teresa M.
Resultat de B: 90
|
Es va realitzar per tal de saber si s’havia
de fer un Dictamen. La seva autonomia
fa que no entri en el perfil. Però cal tenir en compte el CI bastant baix a
l’hora d’escollir un CFGM
El seu CI surt quasi dins la normalitat.
El que ens demostra que a més de voluntat
té la capacitat per a poder seguir els estudis de CFGM
|
|||||
RESS TEST d'autoestima de Rosenberghttp://sicolog. com/?a=1669 http://espectroautista .info/tests/emotividad/ bienestar-emocional/RSES#B0 entre 25 i 35 entra dins del perfil "Normal" |
Puntuació
22
puntuació
28
|
Està una mica baixa, de fet si ho comparem amb els altres test que he anat passant veiem que és real, i per tant cal incidir de forma continuada.
per evitar l'abandonament dels estudis quan les notes no vagin bé.
En general, amb el test de RESS podem veure que la seva autoestima entra dins de la normalitat
|
||||||
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada