dijous, 5 d’abril del 2012

Fase 2. Observació subjecte C


Sessió de psicomotricitat de la Jana  amb  C 


Després de la sessió amb el psicoterapeuta, en C, el noi que fa primer d’ESO a una USEE integrada a l’INS, passa directament a la sala de psicomotricitat amb la Jana
Allí hi ha també una nena que farà la sessió amb ell. Durant tres quarts d’hora compartiran l’experiència.

La sessió s’inicia amb la meva presentació. En C ja em coneix però la nena no. Ella és més petita, però realment no ho sembla.

Seguidament ens seiem fant una rotllana i en Jana repeteix les normes, de fet els hi pregunta als dos nois quines són i cada un ha de dir-ne una:

-respectar el torn de paraula
- No córrer, ni empenya, no tirar-se sobre de l’altra...
.jugar respectant als altres
-recollir el que han escampat
-jugar seguint les normes que dirà la Jana
-etc

La sessió va consistir en anar al bosc a recollir bolets. Primer els amagava la Jana i jo la vaig ajudar. Els dos nois havien de trobar sota d’un bosc imaginari uns bolets que eren pilotes de diferents colors i mides.
Els anaven posant dins d’un cistell. Un cop trobats tots ens vam posar en rotllana dins del bosc i vam anar jugant amb els “bolets”. Agrupant-los per mides, colors, fent seriacions  de gran a petit, etc

El jocs es va girar, ara eren ells dos els que amagaven els bolets i la Jana i jo havíem de trobar-los.

La sessió es va acabar representant amb plastilina els bolets que havien trobat. Va costar representar-los. Però un cop fets van quedar molt bé!! La sorpresa va ser meva: els dos joves, em van regalar els bolets.

La Jana els va donar una piruleta a cada un, i es clar a mi també em va tocar una!!!
Ha estat una experiència nova, a través del joc simbòlic es pot treballar diferents aspectes; en aquest cas era la conversa, la millora de les relacions entre iguals, admetre i assimilar unes normes, ... de fet la psicomotricitat ajuda en molts aspectes i des  de la teoria sistèmica el centre l’empra per a treballar no només amb nens sinó també amb joves i amb la família.





L’objectiu  és tornar a realitzar una altra observació al cap d’unes sessions per  a poder  veure algun canvi en els subjectes. De fet em costa complir-lo per que els joves quan em veuen al gabinet em pregunten què quan aniré a veure’ls.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada