Objectius:
Són els mateixos que els de les sessions anteriors, però
ara a més introduïm els que fan referència a l’orientació pròpiament dita.
Inici de la sessió:
La sessió avui comença avui amb un joc de màgia per a captar
l’atenció. En Diego té diferents recursos que van des de contes, poemes, ...
fins a trucs de màgia. A els dos joves els agrada i sense adonar-se, els introdueix
cap on ell té pensada la sessió.
El full groc que primer estava sota del blanc ara està sense tocar-lo al damunt.
Desenvolupament de la sessió:
La sessió continua avui amb les preguntes habituals: “com ha anat la setmana, heu tingut cap
problema, a l’INS tot bé?...” son preguntes que es fan i que ells van
responent.
La segona part consisteix en conversar sobre el què volen
estudiar. Segueixo els fulls de registre, que afegeixo després de la valoració,
per tal d’anar recopilant tota la
informació.
Valoració: Trobo
molt interessant com treballa en Diego. Parteix del primer objectiu: captar l’atenció
dels joves i portar-los cap el terreny
que a ell l’interessa. El primer de tots és el treball de les seves emocions.
Si ells estan bé, tots els altres aspectes es treballen de forma més fàcil i
més ràpida.
Respecte al qüestionar puc dir que ha anat molt bé. Han respost sense cap dificultat.
QÜESTIONARI
Quin és el meu punt de partida al
començament del 4t d'ESO?
1)
Senyala el teu camp d'interessos (pots indicar-ne més d'un):
[ ]
Oficis
(mecànic, fuster, venedor,
electricista...)
[ ] Agropecuari (jardiner, ramader,
agricultor, treballar al camp...)
[
] Militar-seguretat (forces armades, vigilant jurat,
cossos de seguretat, policia...)
[ ] Administratiu i oficina (comptable, caixer, oficinista,
administratiu, telefonista...)
[ ] Econòmic-empresarial (director
d'empresa, banquer, economista, financer...)
[ ] Serveis socials (assistent social, educador social,
treballador d'una ONG...)
[
] Ensenyament (mestre, professor,
pedagog, director d'escola...)
[ ] Humanístic-social (literat, historiador, escriptor,
jutge, traductor, psicòleg, advocat...)
[ ] Sanitari (metge, infermer,
aux. clínica, farmacèutic, fisioterapeuta, massatgista...)
[ ] Tecnològic (enginyer, òptic,
topògraf, informàtic, pilot, arquitecte...)
[ ] Artístic (pintor,
escultor, músic, ballarí, actor, actriu, decorador, dissenyador...)
[ ] Físic-esportiu (prof. educació física,
monitor, gimnasta, entrenador, àrbitre...)
2) Quines aptituds penses que tens més
desenvolupades?:
[ ] Manuals (manipular
objectes, arreglar aparells...)
[ ] Mecàniques (capacitat per comprendre
mecanismes complexos...)
[ ] Físiques (agilitat, força,
flexibilitat, resistència...)
[ ] Organitzatives
(estructurat,
ordenat, endreçat, operatiu...)
[ ] Directives (donar ordres a
altres, liderar un grup, dirigir un colAlectiu...)
[ ] Socials (relacions
humanes, extraversió, comunicatiu, ajuda als altres...)
[ ] Didàctiques (saber ensenyar,
explicar bé i amb claredat una cosa...)
[ ] Artístiques (saber dibuixar,
pintar, dissenyar...)
[ ] Musicals (saber tocar un
instrument, cantar, compondre música...)
[ ] Lingüístiques (domini de l'expressió
oral i escrita...)
[ ] De concentració (capacitat per mantenir
l'atenció en una activitat)
[ ] Matemàtiques (saber resoldre problemes
matemàtics, facilitat de càlcul...)
[ ] Científiques
(capacitat
científica, capacitat d'observació, experimentació...)
[ ] Espacials (saber
representar-se figures, girs, volums, càlcul de distàncies...)
[ ]
.............. (altres)
Quins estudis t'agradaria fer després del 4rt d'ESO?
Batxillerats (especifica
quina/es modalitat/s )
Formació professional (digues quin tipus de formació professional)
Altres (quins ?)
4) Quina
professió o professions t'agradaria tenir en el futur? (escriu dintre del requadre)
5) Has parlat amb
els teus pares sobre el què voldries
estudiar? Escriu tot seguit l'opinió que t'han donat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada