diumenge, 22 d’abril del 2012

Per què orientar?




Els  joves, en la majoria de casos, no són capaços de veure o desconeixen la realitat laboral que els envolta i, per tant, esdevenen immadurs per a decidir que és el que faran en aquell moment. És per això que l’assessorament als nois d’aquesta etapa té com a objectiu primordial fer-los coneixedors de la realitat que els envolta i encaminar-los cap allò que desitgen fer o ser de manera més realista. I al mateix temps que siguin el màxim d’autònoms possibles. Per la qual cosa  treballaré aspectes relacionats amb: presa de decisions, aprendre a cercar en xarxa aspectes laborals i de formació.




Es lògic pensar que els subjectes A i B estan i informants des de l’ INS on estudien, però degut a les  dificultats que tenen per a seguir un currículum adaptat, serà també necessari un procés d’orientació paral·lel. Conèixer què fan al centre i com  ho fan,  és important  Ho podem saber a partir del que ens diuen els dos joves i/o a partir de les reunions que s’han anat realitzant amb l’INS.
Les dades de com s’orienta a l’INS no estan incloses en els fulls de registre de les reunions.
Per tan , indago primer a partir de  converses amb els subjectes. Hi ha prou confiança i són capaços d’explicar el que ells recorden i  el que els han dit a l’INS.
Proposo doncs realitzar una entrevista al centre amb la tutora, o bé la coordinadora de 3r i4t, o el psicopedagog . Tots ells han de conèixer quines son les fases i els camins que es realitzen a l’INS per informar i orientar a aquests alumnes. A veure si puc aconseguir el meu objectiu! Com s’informa i s’orienta a l’INS? 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada