Els joves, en la majoria de casos, no són capaços
de veure o desconeixen la realitat laboral que els envolta i, per tant,
esdevenen immadurs per a decidir que és el que faran en aquell moment. És per
això que l’assessorament als nois d’aquesta etapa té com a objectiu primordial fer-los
coneixedors de la realitat que els envolta i encaminar-los cap allò que
desitgen fer o ser de manera més realista. I al mateix temps que siguin el màxim d’autònoms possibles. Per la
qual cosa treballaré aspectes relacionats amb: presa de decisions, aprendre a
cercar en xarxa aspectes laborals i de formació.
Es lògic pensar que els subjectes A i B estan i informants
des de l’ INS on estudien, però degut a les
dificultats que tenen per a seguir un currículum adaptat, serà també necessari
un procés d’orientació paral·lel. Conèixer què fan al centre i com ho fan,
és important Ho podem saber a partir
del que ens diuen els dos joves i/o a partir de les reunions que s’han anat
realitzant amb l’INS.
Les dades de com s’orienta a l’INS no estan incloses en
els fulls de registre de les reunions.
Per tan , indago primer a partir de converses amb els subjectes. Hi ha prou
confiança i són capaços d’explicar el que ells recorden i el que els han dit a l’INS.
Proposo doncs realitzar una entrevista al centre amb la
tutora, o bé la coordinadora de 3r i4t, o el psicopedagog . Tots ells han de
conèixer quines son les fases i els camins que es realitzen a l’INS per
informar i orientar a aquests alumnes. A veure si puc aconseguir el meu
objectiu! Com s’informa i s’orienta a l’INS?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada