Valoració personal de la
Fase2
Després d’algunes Reunions amb en
Diego, i amb Gerard per tal d’anar
valorant i de realitzar el seguiment del pla establert en el Pràctiucm
II, ha arribat el moment de fer-ne personalment la valoració.
En faig una valoració del tot positiva, tan a nivell d’aprenentatge psicopedagògic
com pel que m’està aportant a nivell personal.
Els objectius proposats s’han complert tots. L’anàlisi és el següent:
Objectius:
■ Establir un primer anàlisi de
les necessitats respecte a l’orientació dels alumnes de 4rt i dels
altres que observaré, amb el tutor en Diego Mercado i amb altres professionals
implicats, per tal de poder establir les actuacions a dur a
terme.
Donades les característiques dels dos alumnes, tant A, com B, cal pensar
que la motivació continua tenint un paper rellevant. Als dos els costa molt
estudiar i a més el rendiment és bastant baix. Continuarem amb la tasca
iniciada des del Gabinet i que de forma paral·lela es fa també des de tutoria al centre on
estudien: autoestima i motivació.
Es torna a valorar la importància d’implicar a les famílies en el procés de
presa de decisions. També es pensa en realitzar una pròxima reunió amb el
Centre educatiu.
Tenim les dades de les notes que han tret a l’INS el segon trimestre, també
tinc ja una valoració de cada alumne a partir de les tasques
realitzades al gabinet.
Demano poder passar algun test i estem valorant quin seria el més apropiat
per a poder obtenir alguna dada significativa. Ho hem estat parlant a la reunió
de valoració amb en Diego i també ho he comentat amb en Gerard.
Així doncs, objectiu aconseguit!
■ Conèixer el funcionament del gabinet.
Objectiu que també s’ha assolit amb normalitat.
Puc dir que ara ja ens anem coneixent
tots: els professionals , els joves i que aquests es van a l’igual que em passa
a mi, familiaritzant amb la meva presencia i participació.
La veritat és que em sento molt a gust, observo, participo i aprèn. Penso que també així puc aportar un granet d’arena.
Aprenentatge compartit.
■ Conèixer les possibilitats i les dificultats dels subjectes a
partir de la seva anamnesi
( dictamen, proves, els informes, entrevistes,etc)i
de l’observació directe.
L’objectiu s’ha complert, pel que fa
al poder conèixer als subjectes a partir de l’anamnesi i de l’observació
directa. Ara estem valorant la possibilitat de realitzar alguna prova d’orientació
i possiblement algun test. Pel que fa a les entrevistes estan pensades per
poder realitzar-les més endavant, tot i que si cal no hi ha cap problema, al
menys per part del subjecte B. En quan
all A ja és una mica més complicat per que el pare, tal com ja he anat
explicant, treballa moltes hores i no sol assistir a les reunions del Gabinet
ni del Centre Educatiu.
■ Conèixer què i com es treballa amb joves que presenten algun
tipus de dificultat.
Aquest és un apartat que he anat realitzant ja des del començament de les pràctiques i que aniré fent durant tot
el procés. Des de que estic al centre l’objectiu és aprendre i l’experiència
dels altres és un bon recurs. Cada dia s’aprèn!!! Hem pactat amb en Diego que
puc anar realitzant l’observació sense cap problema.
Ara ja cap a la fase 3!!!! Estic convençuda de que encara serà molt més una
Font d’aprenentatge i estic disposada a gaudir-ne i a compartir amb vosaltres l’experiència!!!
Seguiu-me!!!! I si teniu qualsevol qüestió ja sabeu... envieu un comentari
i amb molt de gust us respon.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada