diumenge, 15 d’abril del 2012

Valoració personal de la fase 2


Valoració personal de la Fase2

Després d’algunes Reunions  amb en Diego, i amb Gerard per tal d’anar  valorant  i  de realitzar  el seguiment del pla establert en el Pràctiucm II, ha arribat el moment de fer-ne personalment la valoració.

En faig una valoració del tot  positiva, tan a nivell d’aprenentatge psicopedagògic com  pel que m’està aportant a  nivell personal. 

Els objectius proposats s’han complert tots. L’anàlisi és el següent:

Objectius:
   Establir un primer anàlisi de les necessitats  respecte a l’orientació dels alumnes de 4rt  i dels altres que observaré, amb el tutor en Diego Mercado i amb altres professionals implicats,   per  tal de poder establir les actuacions a dur a terme.

Donades les característiques dels dos alumnes, tant A, com B, cal pensar que la motivació continua tenint un paper rellevant. Als dos els costa molt estudiar i a més el rendiment és bastant baix. Continuarem amb la tasca iniciada des del Gabinet i que de forma paral·lela  es fa també des de tutoria al centre on estudien: autoestima i motivació.
Es torna a valorar la importància d’implicar a les famílies en el procés de presa de decisions. També es pensa en realitzar una pròxima reunió amb el Centre educatiu.
Tenim les dades de les notes que han tret a l’INS el segon trimestre, també tinc ja una   valoració  de cada alumne a partir de les tasques realitzades al gabinet.
Demano poder passar algun test i estem valorant quin seria el més apropiat per a poder obtenir alguna dada significativa. Ho hem estat parlant a la reunió de valoració amb en Diego i també ho he comentat amb en Gerard.
Així doncs, objectiu aconseguit!

   Conèixer el funcionament del gabinet.

Objectiu que també s’ha assolit amb normalitat.
Puc  dir que ara ja ens anem coneixent tots: els professionals , els joves i que aquests es van a l’igual que em passa a mi, familiaritzant amb la meva presencia i participació.
La veritat és que em sento molt a gust, observo, participo  i aprèn. Penso que també  així puc aportar un granet d’arena. Aprenentatge compartit.

   Conèixer  les possibilitats i les dificultats dels subjectes a partir de la seva anamnesi
 ( dictamen, proves, els informes, entrevistes,etc)i de l’observació directe.   
                   
L’objectiu s’ha complert, pel que fa  al poder conèixer als subjectes a partir de l’anamnesi i de l’observació directa. Ara estem valorant la possibilitat de realitzar alguna prova d’orientació i possiblement algun test. Pel que fa a les entrevistes estan pensades per poder realitzar-les més endavant, tot i que si cal no hi ha cap problema, al menys per part del subjecte B. En quan  all A ja és una mica més complicat per que el pare, tal com ja he anat explicant, treballa moltes hores i no sol assistir a les reunions del Gabinet ni del Centre Educatiu.

   Conèixer què i com es treballa  amb joves que presenten algun tipus de dificultat.

Aquest és un apartat que he anat realitzant  ja des del començament  de les pràctiques i que aniré fent durant tot el procés. Des de que estic al centre l’objectiu és aprendre i l’experiència dels altres és un bon recurs. Cada dia s’aprèn!!! Hem pactat amb en Diego que puc anar realitzant l’observació sense cap problema.

Ara ja cap a la fase 3!!!! Estic convençuda de que encara serà molt més una Font d’aprenentatge i estic disposada a gaudir-ne i a compartir amb vosaltres l’experiència!!!
Seguiu-me!!!! I si teniu qualsevol qüestió ja sabeu... envieu un comentari i amb molt de gust us respon.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada