divendres, 20 d’abril del 2012

Fase 3 i fase 4


Els objectius de les fases 3 i 4


La fase 3   d’ OBSERVACIÓ I INTERVENCIÓ la vaig realitzant paral·lelament amb la  fase 4 :  ELABORACIÓ DEL PLA D’ORIENTACIÓ DELS ALUMNES DE 4T DEL GABINET. ASSESSORAMENT-  VALORACIÓ –AVALUACIÓ DEL PLA.

Els objectius de les fases són:

      Conèixer més àmpliament   als alumnes a partir de l’observació directa, i de la intervenció.  passant  proves  en relació a les habilitats socials, autoconeixement, autoimatge,  d’orientació, etc.
     Conèixer les tasques que es realitzen per desenvolupar les habilitats socials des del gabinet.
     Dissenyar instruments de recollida d’informació.
     Trobar dificultats i plantejar com millorar aquests dificultats de forma individual. amb els alumnes.
     Realitzar l’ avaluació  del seguiment de les propostes que es van realitzant per a  treballar la presa de decisions i l’orientació formativa- laboral.
     Conèixer als pares per poder saber quins són els coneixements i les expectatives reals que tenen del seu fill-filla.

     Analitzar   i organitzar  de tot el material recopilat
  •  Elaborar el pla individual d’orientació formatiu i/o laboral  dels alumnes de 4t d’ESO del gabinet.
  •  Assessorar als alumnes de 4t del gabinet.
  • Valorar la possibilitat d’aplicacions posteriors del pla elaborat

 
Aquestes fases formen la part més important  del  pràcticum, podem dir que són el cos, i que donaran poc a poc,  forma  a la presa de decisions dels joves. Per tan aniré elaborant el pla d’orientació  a mida d’ells, en funció de tots els resultats obtinguts durant aquest estudi.

L’Estudi de les seves habilitats, els seus interessos més la capacitat de prendre decisions, el manteniment de la motivació  i interès cap als estudis post-obligatoris,  seran els puntals de les pràctiques. Cal comptar que de forma paral·lela han d’anar aprovant totes les matèries de la ESO a ser possible ara al juny. (penjar-ne alguna i deixar-la pel setembre seria en aquests casos una dificultat afegida).

El pla d’orientació individual que aniré elaborant pretenc que sigui operatiu, senzill i prou ampli per a que pugui servir de guia per altres joves com els que estic realitzant el seguiment- intervenció i orientació.  Així que la recerca de diferents materials d’orientació, i els passos a seguir per orientar,  penso que seran d’ajuda a altres joves d’aquestes edats .( al menys aquest és un dels objectius)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada