Els objectius de les fases 3 i 4
La fase 3 d’ OBSERVACIÓ I INTERVENCIÓ la vaig realitzant paral·lelament
amb la fase 4 : ELABORACIÓ DEL PLA D’ORIENTACIÓ DELS ALUMNES
DE 4T DEL GABINET. ASSESSORAMENT-
VALORACIÓ –AVALUACIÓ DEL PLA.
Els objectius de les fases són:
●
Conèixer més àmpliament als alumnes a partir de l’observació
directa, i de la intervenció.
passant proves en relació a les habilitats socials,
autoconeixement, autoimatge,
d’orientació, etc.
●
Conèixer les tasques que es realitzen per desenvolupar les habilitats
socials des del gabinet.
●
Dissenyar instruments de recollida d’informació.
●
Trobar dificultats i plantejar com millorar aquests dificultats de forma
individual. amb els alumnes.
●
Realitzar l’ avaluació del seguiment
de les propostes que es van realitzant per a
treballar la presa de decisions i l’orientació formativa- laboral.
●
Conèixer als pares per poder saber quins són els coneixements i les
expectatives reals que tenen del seu fill-filla.
●
Analitzar i organitzar de tot el material recopilat
- Elaborar el pla individual d’orientació formatiu i/o laboral dels alumnes de 4t d’ESO del gabinet.
- Assessorar als alumnes de 4t del gabinet.
- Valorar la possibilitat d’aplicacions posteriors del pla elaborat
Aquestes fases
formen la part més important del pràcticum, podem dir que són el cos, i que
donaran poc a poc, forma a la presa de decisions dels joves. Per tan
aniré elaborant el pla d’orientació a
mida d’ells, en funció de tots els resultats obtinguts durant aquest estudi.
L’Estudi de les
seves habilitats, els seus interessos més la capacitat de prendre decisions, el
manteniment de la motivació i interès cap
als estudis post-obligatoris, seran els
puntals de les pràctiques. Cal comptar que de forma paral·lela han d’anar
aprovant totes les matèries de la ESO a ser possible ara al juny. (penjar-ne
alguna i deixar-la pel setembre seria en aquests casos una dificultat afegida).
El pla d’orientació
individual que aniré elaborant pretenc que sigui operatiu, senzill i prou ampli
per a que pugui servir de guia per altres joves com els que estic realitzant el
seguiment- intervenció i orientació. Així
que la recerca de diferents materials d’orientació, i els passos a seguir per
orientar, penso que seran d’ajuda a
altres joves d’aquestes edats .( al menys aquest és un dels objectius)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada