Al centre es treballa des de la teoria sistèmica sempre
que es pot. Els pares participen i en cada sessió hi ha una estona pensada per
parlar amb ells. Però quan realment es treballa seguint la teoria sistèmica és
en teràpies de família.
Us explico un cas sense entrar massa en detalls: una
família jove amb estudis, amb feina i
molt responsables. Tenen dos fills, un nen que ha començat la ESO i una nena
que fa 5è. Els dos germans discuteixen sovint. Els pares els preocupa l’actitud
que tenen a casa i també a l’escola. Es mostren preocupats pel rendiment
escolar. Han provat diverses teràpies: flors de Bach, osteopatia, ... han
sentit a parlar de la teoria sistèmica, doncs un dels dos és mestre,
i han decidit fer teràpia. El Diego els ha assessorat en fer sessions de
psicomotricitat combinades amb les sessions que fan amb ell.
A la primera entrevista es va parlar de què els
preocupava a cadascú , de les activitats extraescolars que feien i els va
proposar de deixar alguna extraescolar
si es veia carregada. Decideixen deixar música i continuar amb les altres
activitats.
En Diego decideix fer sessions de psicomotricitat amb
la Jana i les distribueix de la següent manera:
Les primeres
sessions actuen un cada vegada, la tercera setmana van junts els dos germans i
els fa agafar rols diferents als seus. A la quarta setmana actua en una sessió
el pare amb el nen i en l'altra amb la nena
. La cinquena setmana
actua la mare.
La teràpia encara no ha finalitzat...
La teràpia encara no ha finalitzat...
En què consisteixen
les sessions:
les sessions es basen en agafar diferents rols: un germà fa de l'altra, la
mare fa de nen/a i a l'inrevés, el pare fa de nen/a i a l'inrevés.
En els rols es pot
veure com un actua fent d l'altre i després es fa una reflexió de com s'han
sentit, com veuen el rol de l'altre i les actuacions que en fan. Entre tots es
van traient conclusions i en algunes ocasions surten accions puntuals que es
poden arribar a fer per poder millorar la situació.
Valoració:
Jana, la psicomotrista
del centre, sempre explica el que ha fet¸i com ha anat la sessió a la mare o al
pare, segons qui va a buscar als nois.
De moment la
percepció que hi ha és molt positiva. Els dos germans es relacionen més. Hi ha hagut canvis
importants en quan a idees i maneres
d’actuar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada