Sessions conjuntes A i B amb en Diego:
Els subjectes A i
B, Que fan 4t d'ESO, assisteixen al gabinet dues sessions de tres quarts d’hora cada un.
A, realitza les dues sessions amb en Diego, una sessió és
individual i l’altra és junt amb B.
B, realitza una sessió amb en Diego, la que va amb A, i l’altra
sessió individual és amb en Gerard.
Avui us explico una mica com es desenvolupen les sessions
conjuntes amb en Diego.
Primer hi ha una
estona de conversa:
Com ha anat la setmana? Què heu fet a l’INS, tot bé? I a
casa? Amb els companys, i/o amb les parelles o l’enamorament? ...
Poc a poc van explicant el que han fet, el què els passa
pel cap. Costa explicar aspectes més personals sobretot quan van junts. Però la
relació que hi ha entre ells és de complicitat. Han anat tota la ESO junts a la
mateix classe i aquests dos anys s’han relacionat molt més.
Temes que han
anat sorgint fins ara:
-
Orientació: què volen fer després de la ESO
-
Familia: Com estan els pares, en el cas de A el pare.
-
Festa de la Calçotada que van organitzar al centre, en
concret els alumnes de la classe.
-
L’amistat
-
El desengany
-
etc
Seguidament es pregunta si hi ha algun tema de l’INS que
vulguin parlar, exercicis que no entenen, treballs per acabar d’orientar... Per
exemple una sessió va ser ajudar-los amb la lectura d’un llibre que han de
llegir a l’assignatura de castellà. Un llibre de Gabriel García Marquez. “Relato de un naufrago”.
A ells no els motiva gaire la lectura, i el llibre els hi
va una mica gran... en Diego els va llegir la introducció i els anava fent
preguntes i explicant el que no entenien. Sembla que els va enganxar una mica
més amb la lectura. A veure si en la pròxima sessió ens expliquen que ja l’han
llegit, oi?
En Diego els va dir que havien de ser persones cultes, llegir els
aporta coneixements necessaris per no deixar-se portar. Cal tenir idees
pròpies. Cal aprendre a pensar , a canviar el que no agrada d’un mateix.
En una altra sessió va tocar explicar la dièresis en
Català. Aquell dia A no va anar a classe. Cal dir que A viu en un poble a prop
de Reus, però com va a peu li fa molta peresa anar a les sessions.
La part emocional es treballa de forma paral·lela. Cada
sessió té la seva importància. És interessant veure com van treien el que els
preocupa amb naturalitat. De fet fa temps que van al centre i es nota que hi ha
aquesta confiança guanyada a pols. Treballar amb adolescents no és fàcil. Des
del centre es va treballant també l’autoconeixement, autoestima i la presa de decisions.
Tots aquests aspectes sorgeixen a partir de la conversa.
Finalment si hi ha temps es fa algun joc. Amb en Diego
són jocs d’enginy, de càlcul mental, etc
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada