dimecres, 4 d’abril del 2012

FASE 2 SUBJECTES A-B


Sessions conjuntes A i B amb en Diego:

Els subjectes  A i B, Que fan 4t d'ESO,  assisteixen al gabinet dues sessions de tres quarts d’hora cada un.

A, realitza les dues sessions amb en Diego, una sessió és individual i l’altra és junt amb B.
B, realitza una sessió amb en Diego, la que va amb A, i l’altra sessió individual és amb en Gerard.

Avui us explico una mica com es desenvolupen les sessions conjuntes amb en Diego.

Primer hi ha una estona de conversa:
Com ha anat la setmana? Què heu fet a l’INS, tot bé? I a casa? Amb els companys, i/o amb les parelles o l’enamorament? ...
Poc a poc van explicant el que han fet, el què els passa pel cap. Costa explicar aspectes més personals sobretot quan van junts. Però la relació que hi ha entre ells és de complicitat. Han anat tota la ESO junts a la mateix classe i aquests dos anys s’han relacionat molt més.

Temes que han anat sorgint fins ara:
-       Orientació: què volen fer després de la ESO
-       Familia: Com estan els pares, en el cas de A el pare.
-       Festa de la Calçotada que van organitzar al centre, en concret els alumnes de la classe.
-       L’amistat
-       El desengany
-       etc

Seguidament es pregunta si hi ha algun tema de l’INS que vulguin parlar, exercicis que no entenen, treballs per acabar d’orientar... Per exemple una sessió va ser ajudar-los amb la lectura d’un llibre que han de llegir a l’assignatura de castellà. Un llibre de Gabriel García Marquez. “Relato de un naufrago”.
A ells no els motiva gaire la lectura, i el llibre els hi va una mica gran... en Diego els va llegir la introducció i els anava fent preguntes i explicant el que no entenien. Sembla que els va enganxar una mica més amb la lectura. A veure si en la pròxima sessió ens expliquen que ja l’han llegit, oi? 
En Diego els va dir que havien de ser persones cultes, llegir els aporta coneixements necessaris per no deixar-se portar. Cal tenir idees pròpies. Cal aprendre a pensar , a canviar el que no agrada d’un mateix.


En una altra sessió va tocar explicar la dièresis en Català. Aquell dia A no va anar a classe. Cal dir que A viu en un poble a prop de Reus, però com va a peu li fa molta peresa anar a les sessions.
La part emocional es treballa de forma paral·lela. Cada sessió té la seva importància. És interessant veure com van treien el que els preocupa amb naturalitat. De fet fa temps que van al centre i es nota que hi ha aquesta confiança guanyada a pols. Treballar amb adolescents no és fàcil. Des del centre es va treballant també l’autoconeixement, autoestima i la presa de decisions. Tots aquests aspectes sorgeixen a partir de la conversa.

Finalment si hi ha temps es fa algun joc. Amb en Diego són jocs d’enginy, de càlcul mental, etc 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada