dijous, 5 d’abril del 2012

Fase 2. Observació subjecte D


Sessió amb en Gerard i en A;M, el subjecte D


AM, és un jove que cursa primer d’ESO.
 El diagnòstic és que té problemes cognitius i dificultats de relació.
 Va al Gabinet dos dies setmanals i fa tres sessions de tres quarts d’hora.

 Les sessions que he observat són dues:Una en que va sol i l’altre en que comparteix la sessió amb N. Jove que també cursa 1er d’ESO però en un altre INS. Aquest noi mostra trets autistes. Li costa relacionar-se però amb AM s’han avingut i tots dos aprenen l’un de l’altra.
A.M té també un trastorn psíquic i l’entorn familiar una mica complicat. Viu amb el pare i ell és qui en té cura. Fa poc, uns mesos, es va morir un avi que estimava molt i li costa assimilar-ho. Té dificultats en la interacció amb adults i amb iguals. Mostra conductes una mica preocupants, tot plegat per tal de cridar l’atenció.

Aquest, en AM és de qui us parlaré avui: SUBJECTE D

La sessió s’inicia amb la presentació, ell sabia que jo anava a veure’l com treballava, i es mostra interessat. Mentre, en Gerard aprofita per parlar amb el pare. Sempre ho fa abans de la sessió o bé al final. Tot en funció de la disponibilitat del pare. Ho ha fora del despatx, el que han de parlar és massa privat.

Seguidament, quan en Gerard torna,  es passa a les preguntes típiques: Com ha anat la setmana? Com t’has sentit, alguna dificultat, alguna cosa que ens vulguis explicar? Com van els exàmens? Per que?...

AM mostra molta confiança amb el terapeuta, i parla seguint el que ell li pregunta. Observo que li costa mirar als ulls de l’adult quan parla. També observo que no para quiet, necessitar estar tocant alguna cosa, per exemple el clauer que porta, l’ordinador que vol ensenyar... és nerviós. En Gerard em comenta que sempre es mostra així, però que s’ha sorprès de com ha treballat doncs sembla que s’ha portat molt més bé del que ho ha habitualment.
I com ve una setmana de festa... toca premi: el deia escollir i tria jugar al UNO. Apa doncs a mi em toca participar.

La sessió individual finalitza i tot seguit s'inicia l'altra conjunta. Us l'explico en una altra entrada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada