divendres, 13 d’abril del 2012

Fase 2. observació A i B



Sessió amb A i B (reeducació amb en Diego)


Inici de la Sessió:  La sessió té lloc com sempre a l’aula despatx d’en Diego. La sala té molta llum, pintada de color blau dona tranquil·litat. De fons hi ha com sempre música clàssica.



A i B entren amb mi, i com ja és habitual s’asseuen davant del Diego, jo em col·loco a la part dreta d’ells.  Des del primer dia que ens hem assegut així i la veritat és que ens sentim còmodes. La sessió també sempre la mateixa durada ¾ d’hora.

Els objectius :
En Diego té uns objectius molt clars:
El primer és que tan A com B acabin la ESO i segueixin estudiant i/o treballant amb el que els agrada. Per tan el segon serà la motivació.  A partir d’aquest dos, giren els altres.
-Estar bé anímicament.
- Aprendre a expressar els sentiments siguin quin siguin.
-Saber demanar ajuda quan ho necessitin.
-Acompanyar-los en el seu creixement com a persones.
- Ser capaços d’acceptar les seves limitacions i les seves virtuts.
-Ser capaços de veure que hi ha gent que es preocupa per ells i aprendre a agrair-los.
-En definitiva aprendre a ser persones.
Finalment ajudar-los en les matèries que els costa.


La sessió: S’inicia com sempre, parlant de què han fet, de les coses que els molesta de casa, de l’Ins, en definitiva del seu entorn proper.
Avui no porten matèries per acabar de l’INS i per tan la sessió es desenvolupa a partir de la conversa i de la reflexió.

M’agrada explicar-vos una part de la sessió,un fet que ha passat cap a la part final. Avui era l’aniversari de la mare de R.R (subjecte A ) Ens ha dit que la seva mare hauria fet els anys. Aleshores en Diego li ha comentat que perquè no celebrar-ho amb la seva germana i el seu pare.  A s’ha fet gran molt aviat, les circumstàncies de la vida l’han portat a fer-se molt més “dura”, tot i que hi ha encara moltes aspectes per acabar de resoldre (relació amb la família).

També vull remarcar la reflexió que ha fet a RR respecte a JG. Ha estat com ha d’actuar davant del comportament que pot tenir a l’aula de l’INS, on van tots dos junts, RR (Subjecte A)  és molt més responsable i avisa sempre a JG  (subjecte B) quan es distreu. En Diego sap que això molesta a en JG, per que li sembla que el deixi en ridícul. RR no ho fa en aquest sentit, és per ajudar-lo. Han arribat a l’acord de que RR el felicitarà cada vegada que ell no es distregui ni  parli més del que toca a la classe.

Avui no hi ha hagut joc, no ha donat temps i ells tampoc ho han demanat. La sessió ha passat molt ràpidament.


Valoració: De fet els missatges que sempre dona en Diego, són en positiu. Ho trobo mot adequat, i a més la manera en que recondueix la conversa... M’agrada i n’aprenc. Amb el simple fet d’un recurs: la paraula, és pot aconseguir molt!
La Fase 2  arriba al seu fi. Ja he quedat amb en Diego per realitzar la valoració.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada