dilluns, 2 d’abril del 2012

Fase 2. Observació subjecte C


Sessió  amb en Toni: subjecte C  en M.B.

Toni és psicòleg  i la manera de treballar que té amb un dels nois que està tractant des de ja fa un curs, és  Singular. us ho explico:

El nen és el subjecte  C que observaré  durant algunes sessions per tal de conèixer com  i  què  es treballa en el gabinet d’en Diego. L’objectiu meu: Aprendre!

Primer, tal com ja he explicat anteriorment,  vaig mirar la seva anamnesi per poder conèixer el cas. Actualment fa 1e d’ESO a un INS, el mateix que van els alumnes de 4t que orientaré. Però ell està escolaritzat a la USEE.   Té 12 anys, d’estatura més baixa de la mitjana. Baveja constantment. Li costa menjar i està molt prim. Té una germana més petita que van adoptar fa uns anys.                                                                 
  Presenta  dificultats per comunicar-se. Li costa parla, no produeix sons de forma correcta i l’estructura de la frase és molt sovint: paraula-frase.  És actiu, sempre pregunta, amb d’intenció de que el deixis fer el que ell vol. Li agrada jugar i sempre està disposat a participar si es tracta d’un joc. Sovint  inventar-se situacions  i per tan de vegades diu mentires. Ara ha començat a llegir amb dificultat però es mostra molt motivat. Usa l’ordinador per escriure doncs li és més fàcil. Però també ho fa amb el llapis. La seva lletra és de pal i poc entenedora.

Desenvolupam anet de la sessió:
Al centre el Toni treballa de forma paral·lela amb els pares. Cada sessió li escriuen el què han fet el cap de setmana en una llibreta i el noi li ha d’explicar de forma ordenada al Toni.
A l’arribar al despatx  la sessió ja estava començada, però el noi  ja sabia que anava jo i de seguida vaig formar part de l’equip. Toni i el jove estaven asseguts  un davant de l’altre, i els dos anaven explicant el què havies fet. El Toni li havia explicat que havia anat de calçotada i ell havia de repetir el que li havia explicat. L’Objectiu: escoltar als altres i ser capaç de recordar i verbalitzar amb frases curtes una explicació.
Va costar. No recordava algun nom, però amb ajuda va ser capaç de reproduir el que en Toni havia fet.
Després va se ell qui ens va explicar què havia fet i en Toni ho va escriure a la llibreta. Hi havia algun tret que no lligava.
La segona part de la Sessió  va ser llegir. Objectiu: millorar la lectura tan la mecànica com la comprensió.
 Primer es va recordar el què havia llegit en la sessió anterior i després es va iniciar la lectura.
En Toni em va explicar que combinava la lectura global i la sil·làbica, per que aprofitava la capacitat memòristica que té C i  l’ajudava amb els sons que encara no acaba de reconèixer.
Curiós: C intentava reconduir la sessió cap al joc , però el joc venia després a la part final de la sessió com a recompensa de l treball realitzat.

La sessió dura tres quarts d’hora i després passa a una altra sessió de psicomotricitat amb la Jana , la psicomotrista del centre. Us ho explicaré  en una altra entrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada