Sessió amb en Toni: subjecte C en M.B.
Toni és psicòleg i la manera de treballar que té
amb un dels nois que està tractant des de ja fa un curs, és Singular. us ho explico:
El nen és el subjecte C que
observaré durant algunes sessions per
tal de conèixer com i què es
treballa en el gabinet d’en Diego. L’objectiu meu: Aprendre!
Primer, tal com ja he explicat anteriorment, vaig mirar la seva anamnesi per poder conèixer
el cas. Actualment fa 1e d’ESO a un INS, el mateix que van els alumnes de 4t
que orientaré. Però ell està escolaritzat a la USEE. Té 12
anys, d’estatura més baixa de la mitjana. Baveja constantment. Li costa menjar
i està molt prim. Té una germana més petita que van adoptar fa uns anys.
Presenta dificultats per comunicar-se. Li costa parla,
no produeix sons de forma correcta i l’estructura de la frase és molt sovint:
paraula-frase. És actiu, sempre
pregunta, amb d’intenció de que el deixis fer el que ell vol. Li agrada jugar i
sempre està disposat a participar si es tracta d’un joc. Sovint inventar-se situacions i per tan de vegades diu mentires. Ara ha
començat a llegir amb dificultat però es mostra molt motivat. Usa l’ordinador
per escriure doncs li és més fàcil. Però també ho fa amb el llapis. La seva
lletra és de pal i poc entenedora.
Desenvolupam anet de la sessió:
Al centre el Toni treballa de forma paral·lela amb els pares. Cada sessió
li escriuen el què han fet el cap de setmana en una llibreta i el noi li ha
d’explicar de forma ordenada al Toni.
A l’arribar al despatx la sessió ja
estava començada, però el noi ja sabia
que anava jo i de seguida vaig formar part de l’equip. Toni i el jove estaven
asseguts un davant de l’altre, i els dos
anaven explicant el què havies fet. El Toni li havia explicat que havia anat de
calçotada i ell havia de repetir el que li havia explicat. L’Objectiu: escoltar als altres i ser capaç de recordar i verbalitzar
amb frases curtes una explicació.
Va costar. No recordava algun nom, però amb ajuda va ser capaç de reproduir
el que en Toni havia fet.
Després va se ell qui ens va explicar què havia fet i en Toni ho va
escriure a la llibreta. Hi havia algun tret que no lligava.
La segona part de la Sessió va ser
llegir. Objectiu: millorar la lectura tan la mecànica com la comprensió.
Primer es va recordar el què havia llegit en la sessió anterior i
després es va iniciar la lectura.
En Toni em va explicar que combinava la lectura global i la sil·làbica, per
que aprofitava la capacitat memòristica que té C i l’ajudava amb els sons que encara no acaba de
reconèixer.
Curiós: C intentava reconduir la sessió cap al joc , però el joc venia
després a la part final de la sessió com a recompensa de l treball realitzat.
La sessió dura tres quarts d’hora i després passa a una altra sessió de
psicomotricitat amb la Jana , la psicomotrista del centre. Us ho explicaré en una altra entrada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada