diumenge, 15 d’abril del 2012

Fase 2 subjecte A ( reeducació amb en Diego


Sessió amb A  (reeducació amb en Diego)

Inici  de la Sessió: la sessió té lloc al mateix despatx del Diego. Arriba amb puntualitat, i cal valorar-li per que com viu bastant lluny del gabinet li és més fàcil fer campana. Últimament sembla més motivada i  es nota en que normalment assisteix a les sessions.
El fet de poder treballar sola fa que en aquestes sessions es treballi més l’aspecte emocional i psicològic, sense deixar de banda l’aspecte pedagògic.

 Els objectius:
  Per tan els objectius els  podem diferenciar en dos tipus els psicològics i els pedagògics.

   A) Nivell Pedagògic
a.        Guiar i orientar les tasques diàries: agenda, deures, exàmens,...
b.       Ajudar a planificar els treballs de curs.
c.        Motivar per aconseguir arribar a final de curs.
d.       Elaborar les situacions conflictives i estressants que sorgeixen al context escolar.
e.       Coordinació estreta amb el context familiar i escolar.

   B) Nivell Psicològic
a.        Reflexionar sobre les situacions personals que van sorgint setmana a setmana.
b.       Treballar les relacions familiars (germans i pares).
c.        Crear un ambient de confiança i tranquil·litat.
d.       Prendre consciència del final d’un cicle vital (ensenyament obligatori) i començament d’un nou món d’adults (mòduls o treball).
e.      Potenciar la pressa de decisions personals.

Desenvolupament de la sessió:
A la noia RR,Subjecte A,  no li agrada massa parlar de les seves emocions, es mostra una mica esquerpa i es posa nerviosa. Asseguda davant la taula, agafa la seva motxilla i la prem ben  fort. Després d’ una estona,  la deixa al terra. Es nota més relaxada.

Com ha anat per casa, per l’INS i com estar, som les preguntes habituals que porten a l’inici de la conversació.  Després ja s’aprofita qualsevol tema per continuar.

Ens comenta que no va ser capaç de  fer una festa per celebrar l’aniversari de la mare, està trista i pensava que el pare i la seva germana no ho haguessin entès. Reflexionen el perquè i s’arriba la  conclusió que potser la maca de comunicació , el caràcter, ...  en definitiva que hi ha diferents factors  que incideixen de forma directa.

 Des de la teoria sistèmica podem dir que el que passa a un dels subjectes afecta a tots, i per tan cal que A, sigui capaç de trobar també una solució per comunicar-se amb els seus familiars més pròxims.  Sabem que parlar amb el pare és complicat, treballa moltes hores . La germana actua amb el rol de germana gran,  de protectora i no s’adona de que  A ja es comença a fer gran i que està entrant al món dels adults.

Dels objectius pedagògics  en aquesta sessió en destaco el fet de com es l controla els deures que ha de presentar. Tot  a partir del que té apuntant a l’agenda, per tan en Diego li té plena confiança.  Es nota que ella sola ja s’organitza, ha aprés a trobar el Com fer  per presentar els deures que es demanen a l’INS.  Té poques incidències de deures i cap falta d’assistència. Aquest fer el Diego li reforça de forma positiva. Recorda com estava a primer i segon d’ESO i com ha canviat ara. La felicita



Valoració: La sessió amb A, ha estat realment emotiva. Parlar de la mare, dels records ... m’ha agradat molt el comentari que ha fet en Diego: 

a la mare l’has de portar al darrera,  a la motxilla junt amb els records, no l’has de portar davant, ella ja no hi és. Són els seus records els que has de saber guardar dins de la motxilla.  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada