Sessió amb A
(reeducació amb en Diego)
Inici de la
Sessió: la sessió té lloc
al mateix despatx del Diego. Arriba amb puntualitat, i cal valorar-li per que
com viu bastant lluny del gabinet li és més fàcil fer campana. Últimament
sembla més motivada i es nota en que
normalment assisteix a les sessions.
El fet de poder
treballar sola fa que en aquestes sessions es treballi més l’aspecte emocional
i psicològic, sense deixar de banda l’aspecte pedagògic.
Els
objectius:
Per tan els objectius els podem diferenciar
en dos tipus els psicològics i els pedagògics.
A) Nivell Pedagògic
a.
Guiar i orientar les tasques diàries: agenda,
deures, exàmens,...
b.
Ajudar a planificar els treballs de curs.
c.
Motivar per aconseguir arribar a final de curs.
d.
Elaborar les situacions conflictives i
estressants que sorgeixen al context escolar.
e.
Coordinació estreta amb el context familiar i
escolar.
B) Nivell Psicològic
a.
Reflexionar sobre les situacions personals que
van sorgint setmana a setmana.
b.
Treballar les relacions familiars (germans i
pares).
c.
Crear un ambient de confiança i tranquil·litat.
d.
Prendre consciència del final d’un cicle vital
(ensenyament obligatori) i començament d’un nou món d’adults (mòduls o
treball).
e. Potenciar la pressa de decisions personals.
Desenvolupament de la sessió:
A la noia
RR,Subjecte A, no li agrada massa parlar
de les seves emocions, es mostra una mica esquerpa i es posa nerviosa. Asseguda
davant la taula, agafa la seva motxilla i la prem ben fort. Després d’ una estona, la deixa al terra. Es nota més relaxada.
Com ha anat per
casa, per l’INS i com estar, som les preguntes habituals que porten a l’inici
de la conversació. Després ja s’aprofita
qualsevol tema per continuar.
Ens comenta que
no va ser capaç de fer una festa per
celebrar l’aniversari de la mare, està trista i pensava que el pare i la seva
germana no ho haguessin entès. Reflexionen el perquè i s’arriba la conclusió que potser la maca de comunicació ,
el caràcter, ... en definitiva que hi ha
diferents factors que incideixen de
forma directa.
Des de la teoria sistèmica podem dir que el
que passa a un dels subjectes afecta a tots, i per tan cal que A, sigui capaç
de trobar també una solució per comunicar-se amb els seus familiars més
pròxims. Sabem que parlar amb el pare és
complicat, treballa moltes hores . La germana actua amb el rol de germana
gran, de protectora i no s’adona de que A ja es comença a fer gran i que està entrant
al món dels adults.
Dels objectius
pedagògics en aquesta sessió en destaco
el fet de com es l controla els deures que ha de presentar. Tot a partir del que té apuntant a l’agenda, per
tan en Diego li té plena confiança. Es
nota que ella sola ja s’organitza, ha aprés a trobar el Com fer per presentar els deures que es demanen a
l’INS. Té poques incidències de deures i
cap falta d’assistència. Aquest fer el Diego li reforça de forma positiva.
Recorda com estava a primer i segon d’ESO i com ha canviat ara. La felicita
Valoració: La sessió amb A, ha estat realment emotiva.
Parlar de la mare, dels records ... m’ha agradat molt el comentari que ha fet
en Diego:
a la mare l’has de portar al darrera, a la motxilla junt amb els records, no l’has
de portar davant, ella ja no hi és. Són els seus records els que has de saber guardar dins de la motxilla.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada